الأربعاء، 7 ديسمبر 2011

هعمل إيه في الجنة؟؟

النهاردة على تويتر قرر التويب @teeneagle انه يعمل هاشتاج اسمه #heaven2dolist كل واحد يقول فيه اللي هو هيعمله لما يخش الجنة ان شاء الله .. الفكرة دي حمّستني وحمست كتير انهم يكتبوا امنياتهم في الجنة لما يدخلوها ان شاء الله , واهو منه حاجة تزود شوقنا للجنة وتخلينا نعمل اكتر عشان ندخلها ونتجمع فيها بإذن الله , وانا هعيد كتابة تويتاتي هنا عشان تشهد عليا وربنا يحققلي منايا ان شاء الله وأخش الجنة بقى :)))

**يااااااااااااه تخيلوا كده محدش هيضايقنا ولا حد هيموت ونزعل ولا هنحس بالظلم ولا هنمتحن حتى :D الله 

**بفتكر وانا صغيرة اما بابا وماما كانوا بيقولولي اي حاجة بتحبيها هتلاقيها في الجنة وانا اقولهم يعني هطلب بونبوني براحتي خالص :D 

**هشوف سيدنا حمزة بن عبد المطلب :)) الله أنا بحبه أوي :) وهشوف سيدنا البراء بن مالك وهقوله انه بطل عظيم واني بحب اسمه 

**هقابل كل الناس اللي بحبهم أهلي واصحابي واحبائي حتى اللي مشوفتهمش 

** هركب حصان وهجري بالعجلة واطلع اجري براحتييييييييييييييييييي :)) 


**هقابل سيدنا يوسف الصديق بقى :D 

** هقابل السيدة عائشة والسيدة فاطمة وهقولهم انا بحبكم اوي 

** كنت لسة بتخيل امبارح لو كنت مكان السيدة سمية أول شهيدة في الاسلام وان الرسول يقولي : صبرا آل ياسر فإن موعدكم الجنة :)) دنا أموت من الفرحة:)


** نفسي اشوف سيدنا عمر بن الخطاب أوي واشوف سيدنا عثمان بن عفان وأبو بكر الصديق وعلي بن أبي طالب 

** هقابل عمي الله يرحمه وهسلّم عليه وهكلّمه 
**  هطير في الجنة من غير ما حد يقولي بتعملي ايه ,, هطير زي سيدنا جعفر الطيّار :))) 

** متخيلة اني هكون مع الرسول عليه الصلاة والسلام وكل الانبياء :))) مجرد تخيل كده بيحسسني بسعادة :)) اللهم ارزقنا الفردوس الاعلى 

** نفسي اسمع صوت بلال بن رباح رضي الله عنه , واشوف الحبيب بن زيد الانصاري وجفر بن عبد المطلب وعبد الله بن رواحة

**  هشوف الرسول عليه الصلاة والسلام و هقعد معاه واكلمه يااااااااااااه و بعدين هروح عشان اشوف سيدنا يوسف عليه السلام

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق